Grafika
Přechod do 3D sebou obvykle nese ztrátu vizuálního kouzla. Ať se tvůrci snažili, jak se snažili, takový Escape from Monkey Island prostě nikdo nepovažuje za právoplatné čtvrté dobrodružství Guybrushe Threepwooda. U Heroes V nezbývá, než smeknout klobouk, protože Nival Interactive své úsilí napřel přesně tím správným směrem: aby všechny moderní technologie pomohly budovat pohádkovou atmosféru a zůstaly co nejvíce skryty, jako by 3D ani nebylo (a vlastně z nadstandardních efektů slouží jen k různým odleskům, částicím, kouřům a podobným blbinkám). Dokonce to dochází až tak daleko, že chvíle, kdy 3D vyplouvá jasněji na povrch (cut-scény mezi misemi v kampani a kamerové nálety do měst), jsou těmi z grafického hlediska jasně nejslabšími. Zejména ony příběhové animačky jsou záhadou: proč v nich postavy vypadají hůř než potom ve hře? Mnoho namítat nicméně nelze proti hudbě. Jedná se o klasický mix povětšinou velmi ambientních melodií, jež příjemně doplňují hraní a vzhledem k dlouhému trvání jednotlivých misí je dobře, že se příliš neopakují a nevrývají do paměti.